Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR (VZP) spustila dne 14. 12. 2015 v ostrém provozu VZP Point, nový komunikační kanál vůči smluvním partnerům, který nahradil dosavadní Portál provozovaný společností IZIP.

Zahájení vlastní komunikační platformy je podle VZP úspěšné, jen za dopoledne  14. 12. bylo zhruba o stovku více podání, než činil průměr Portálu. Ttento kanál využilo 2 360 uživatelů, dali
3 386 podání, jako jsou oznámení od zaměstnavatelů, kteří přihlašují či odhlašují zaměstnance, vyúčtování péče od lékařů a další. Počty jsou mírně nad průměrem fungování původního komunikačního kanálu. VZP zatím neobdržela žádnou stížnost na VZP Point.

Za Portál platila VZP společnosti IZIP zhruba šest milionů korun měsíčně, VZP Point bude stát šest miliónů za celý rok. Vývoj VZP Pointu vyšel na 12 miliónů korun. Přes Portál komunikovali s pojišťovnou lékaři, nemocnice či zaměstnavatelé, vykazovali provedenou péči, posílali vyúčtování či odvody pojistného. Doposud to bylo zhruba 100 000 subjektů, z toho 26 000 lékařů a zdravotnických zařízení, 53 500 zaměstnavatelů, 6000 podnikatelů, 196 státních úřadů a 172 exekutorů.

Smlouvu na provoz Portálu vypověděla VZP koncem června 2015, výpověď vyprší 31. prosince 2015. Společnost IZIP provozovala pro VZP také elektronické zdravotní knížky, ty mají pozastavenou činnost, lékaři do nich nové zápisy nevkládají. V elektronických knížkách mají pojištěnci záznamy o svém zdraví, nemocech a užívané léčbě. Pojišťovně se ho nepodařilo plošně rozšířit.
 

Kategorie