Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR (MPSV) představilo informační kampaň Právo na dětství. Kampaň chce napomoci komplexní změně v zajišťování péče o ohrožené děti. Cílem kampaně je podnítit celospolečenskou diskusi na toto téma a zapojit do systémových změn odbornou i laickou veřejnost.

Kampaň Právo na dětství by měla zvýšit povědomí veřejnosti o problematice ohrožených dětí a rodin a podpořit transformaci systému, včetně zvýšení zájmu o náhradní rodinnou péči.
Aktivity v rámci kampaně budou probíhat od května 2015 do konce října 2015 a jsou rozděleny do čtyř tematických okruhů zaštítěných odborníky z oblasti péče o ohrožené děti.

Tematickými okruhy kampaně Právo na děství a jejich ambasadory jsou:

  • Dítě jako subjekt práva – Petr Zmuda
  • Prevence v biologické rodině – Elena Turnovská
  • Podpora pěstounské péče – Hana Jurajdová
  • Systém po transformaci – David Beňák.

Kampaň postavená na právu dětí na hezké vzpomínky přinese videa pro odbornou i širokou veřejnost, veřejné prezentace, odborné konference, školní akce, diskusní skupiny, komunikaci v médiích, e-learningové moduly, webové stránky zaměřené na prevenci a osvětu nebo putovní výstavu.

Jako klíčový vizuál byl zvolen motiv dítěte s otevřeným fotoalbem, v němž na prvních 18 stranách schází fotky. Tento jednoduchý symbol odráží hlavní myšlenku projektu: Sebelepší péče v ústavu dítěti nenahradí zážitek dětství v rodině.

Kampaň, která je součástí Akčního plánu k naplnění Národní strategie ochrany práv dětí pro období let 2012–2015, realizuje v rámci projektu „Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny“ společnost McCANN Erickson Prague. Projekt je spolufinancován z Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu České republiky, náklady na informační kampaň činí 13 749 300 Kč bez DPH.

Kategorie